Hjælp til betaling, flytning med mere

Her finder du de mest stillede spørgsmål til betaling, flytning og opsigelse. Finder du ikke den nødvendige hjælp er du altid velkommen til at kontakte os.

Tv ikon

Betaling 

Hos Vios betaler du kvartalsvis forud.
Her får du et overblik over, hvornår du vil modtage opkrævning af dine produkter.

Den 1. januar får du en samlet regning for januar, februar og marts.
Den 1. april får du en samlet regning for april, maj og juni
Den 1. juli får du en samlet regning for juli, august og september
Den 1. oktober får du en samlet regning for oktober, november og december.

Når du bestiller produkter fra os, vil du modtage en regning frem til første kommende kvartal. Så hvis du eksempelvis bestiller et produkt fra den 10. august, vil du blive opkrævet fra denne dato og til og med september. Efterfølgende vil du få dine regninger kvartalsvist med forud betaling som vist ovenover.

Kontingent og administrationsgebyr:

Køb af Vios produkter forudsætter AFAA kontingent og administrationsgebyr på 5 kr./md.
Vios opkræver kontingent og administrationsgebyr på vegne af AFAA

Koda og Copydan

Hvis du har et tv-produkt, opkræver Koda og Copydan et beløb for ophavsrettigheder, som er afgifter til kunstnere og rettighedshavere. Du skal ikke betale ekstra for denne opkrævning, da det er inkluderet i dit abonnement.

Faktureringsgebyr:

Alt efter hvilken betalingsmetode du har valgt kan der være fakturagebyr:

Kortbetaling: 0 kroner pr. betaling
PBS: 9,75 kroner pr. betaling
Faktura via mail: 49 kroner pr. betaling
Faktura via post: 49 kroner pr. betaling

Du finder vores handelsbetingelser nederst i højre hjørne.

Når du køber produkter hos Vios bliver du inden købet bedt om at acceptere vilkår og betingelser, som findes i købsflowet.

Kontingent og administrationsgebyr på 5 kr./md., som Vios opkræver på vegne af AFAA, er et medlemskontingent og administrationsgebyr, som man betaler for at være medlem af AFAA.

Det man får ud af det er, at AFAA har medlemmerne i ryggen og ud fra det kan forhandle priserne i bund på forskellige produkter og services.

I Mit Vios kan du tilmelde dig til betalingsservice

Tryk på dine intiler i højre hjørne og vælg betaling.

Vælg "Betalingsservice" og indtast dine oplysninger.

Husk, at du skal betale manuelt, indtil du kan se betalingen på din betalingsoversigt.

I Mit Vios kan du tilmelde dig kortbetaling. 

Tryk på dine intialer i højre hjørne og vælg betaling. 

Vælg "Skift betalingskort" og indtast dine oplysninger.

Husk det er nødvendigt at godkende med MitID ved tilmelding til kortbetaling.

I Mit Vios kan du se din seneste faktura.

Dine fakturaer er sendt pr. mail til den mailadresse som er registreret på din bruger.

Flytning og opsigelse 

Du kan godt sætte dit abonnement på pause.

Der er nogle kriterier, der skal opfyldes, før dit abonnement kan sættes på pause:

  • Når du ønsker at sætte dit abonnement på pause, skal det være fra d. 1. i en måned.
  • Du skal varsle os 30 dage inden den ønskede abonnementspause.
  • Der vil være et administrationsgebyr på 49 kr. Dette er en engangsbetaling.
  • Du kan som minimum holde abonnementspause i 2 måneder og maksimum i 6 måneder.

Du skal blot kontakte Vios, hvis du ønsker at sætte dit abonnement i bero.

Skal du flytte, skal du kontakte os. Så kan vi undersøge, om vi fortsat kan levere produkter til dig, eller om vi er nødt til at ophøre dine abonnementer.

Du har mulighed for at fortryde bestilling af produkter indenfor 14 dage.

Bindingsperiode: 

  • Internetprodukter har en binding på 6 måneder. Opsigelse af internet er løbende 30 dage.
  • Opsigelse af tv-pakker (både Grundpakke og YouSee Play) er løbende måned + en måned.
  • Opsigelse af fastnettelefoni er løbende måned + en måned.

Ønsker du at opsige, eller har du spørgsmål så kontakt os på 44 40 44 60

Fandt du ikke dine svar?

Du er altid velkommen til at skrive, ringe eller besøge os i butikken. Vi glæder os til at hjælpe

Mand med PC